Najnowsze wiadomości

26 kwietnia 2024 17:04

13 Rzeczy, które twój samochód próbuje ci powiedzieć



W każdym dniu Twój samochód może zdecydować się na rozmowę z Tobą, a nie jak ci starzy Chrysler New Yorkerzy z lat 80. Twój samochód może gwizdać lub piszczeć, uderzać lub jęczeć, albo zdecydować się na grę w szarady z performatywnym shimmy.

Oto jak zinterpretować to, co mówi, i działać zgodnie z nim.

Nr 1: A Slapping Noise, który zwiększa Tempo z prędkością pojazdu

To jest dźwięk umierającej opony. Dźwięk slap-slap-slap jest to odgłos oddzielania się bieżnika od osnowy opony. Gdy bieżnik opuszcza oponę, może zamienić się w gigantycznego, wzmocnionego stalą zjadacza chwastów. Może to spowodować masywne uszkodzenia karoserii pojazdu, gdy opuszcza on oponę, więc jeśli go usłyszysz, przerwij jazdę. Jeśli masz zapasową oponę w samochodzie, teraz jest czas na jej użycie.

Nr 2: Zapach Syropu Naleśnikowego

Słodki zapach dochodzący z komory silnika prawdopodobnie oznacza, że układ chłodzenia pojazdu ma problem. Zapach i (mówiono nam) słodki smak większości samochodowych środków zapobiegających zamarzaniu lub chłodzących pochodzi z glikolu etylenowego. Źródłem wycieku może być wszystko, od starego, pękniętego lub rozerwanego węża chłodnicy do pompy wodnej na ostatnich nogach.

Zignorujcie ten zapach, a z pomocą przegrzanego silnika możecie wylądować na kilometry. Jeśli znajdziesz pod samochodem zieloną, pomarańczową lub żółtą kałużę, problem nie polega na szukaniu innej drogi. Jeśli czujnik temperatury jest tak gorący, że może się nagrzać, a z komory silnika wydobywa się para wodna, należy go natychmiast zaparkować, w przeciwnym razie istnieje ryzyko poważnego uszkodzenia silnika.

Nr 3: Puddles in Your Parking Space

Kałuża pod twoim samochodem to sposób na powiedzenie ci wszystkiego od "dzisiaj jest naprawdę wilgotno" do "przekręciłeś korek spustowy oleju, a ja krwawię na śmierć". Kiedy zobaczysz płyn pod swoim samochodem, zwróć uwagę na jego kolor i położenie. Wytrzyj trochę między palcami i powąchaj go. Zazwyczaj jest to tylko woda pochodząca ze skraplacza klimatyzacji.

Jeśli jest czysty i tłusty, to prawdopodobnie jest to płyn wspomagania kierownicy. Sprawdza dla przecieków wokoło wspomagania kierownicy pompy lub stojaka.

Jeżeli ja jest ciemniejszy, śliski i ty ostatnio miałeś twój olej zmieniać, ja mógł być kałużą czysty olej wynikający od uszkodzonej olejowej korki spustowej lub niewłaściwie zainstalowanego olejowego filtra.

Jeśli nie miałeś ostatnio wymiany oleju i że olej płyn jest naprawdę ciemny atrament kałamarnica myślę, że może być zużyte uszczelnienie lub inny wyciek w układzie olejowym. Sprawdź poziom oleju na bagnecie kilka razy w ciągu kilku następnych dni, aby określić, czy jest to powolny wyciek, czy bardziej tragiczny, który wymaga natychmiastowej uwagi.

Nr 4: Inne rodzaje bagnetów

Lekko oleisty, czerwono-brązowy płyn jest automatyczną skrzynią biegów informującą, że przewód biegnący do chłodnicy skrzyni biegów może być przebity lub może nastąpić uszkodzenie uszczelki skrzyni biegów. Jeśli ten płyn do automatycznej skrzyni biegów również ma zapach spalenizny, to skrzynia biegów prawdopodobnie wymaga remontu.

Jeśli w bocznej ścianie opony znajduje się olej, prawdopodobnie jest to nieszczelny płyn hamulcowy. Ubytek płynu hamulcowego oznacza, że powietrze może dostać się do przewodów hamulcowych, co powoduje, że pedał hamulca jest niepokojąco skwaszony i w końcu traci siłę hamowania. Sprawdź swój układ hamulcowy jak najszybciej.

Jeśli pod okrągłą, niejasno przypominającą dynię skrzynią biegów w środku osi znajduje się bardzo ciemny, ciężki i lepki olej, uszczelki mechanizmu różnicowego mogą się puścić.

No. 5: Piskanie jak świnia

Wysokie wycie lub piszczenie, które przychodzi z zatoki silnika i zmienia się podczas obrotów silnika jest często pasek akcesoriów w jego śmierci. Kiedyś mogliśmy kuleć do stacji benzynowej z pękniętym pasem pompy wodnej lub pasem alternatora. Dzisiejsze paski odwracają jednocześnie niezliczoną ilość urządzeń, w tym pompę wspomagania kierownicy, pompę wodną, sprężarkę klimatyzacji i alternator. Złamany pasek może opuścić DRT samochodu (martwy właśnie tam).

Jeśli przywitasz się z wysokim pisknięciem przy lekkim naciśnięciu hamulców z prędkością, prawdopodobnie masz klocki lub szczęki hamulcowe, które są prawie martwe. Klocki metalowe, które są dostarczane z klockami, piszczą, gdy materiał hamulcowy zużyje się na tyle, że może się zetknąć z Twoimi wirnikami. Jeśli ten hałas się zmieni lub zniknie, należy udać się do mechanika.

Nr 6: Szlifowanie Hałas nr 1

4X-imageGetty Images

Jeśli nadal będziesz ignorować piszczące hamulce i zamilkną, następnym hałasem, który usłyszysz będzie potężne szlifowanie. Materiał klocka został oszlifowany do tego stopnia, że metalowa płyta nośna zaciska się teraz bezpośrednio na tarczy hamulcowej. Skuteczność hamowania jest znacznie zmniejszona i samochód jest teraz niebezpieczny do jazdy. Rachunek za naprawę również wzrasta, ponieważ tarcze będą musiały zostać odnowione lub wymienione.

Nr 7: Hałas szlifowania #2

Jeśli Twój samochód z napędem na przednie koła robi szlifowanie, klikanie lub dudnienie hałasu podczas ciasnego zakrętu na parkingu, to prawdopodobnie zawodny przegub o stałej prędkości Przegub CV pozwala na przednie koła zarówno odbierać moc i obrót. Zignoruj to wystarczająco długo, a będziesz miał samochód z napędem na jedno koło w najlepszym przypadku, a prawdopodobnie samochód o wadze papieru, chyba że jest wyposażony w dyferencjał o ograniczonym poślizgu.

Inne szumy szlifowania może być wszystko, od kamyka utkwionego między klockiem hamulcowym i wirnikiem do awaryjnego alternatora do łożysk martwych. Odgłosy szlifowania są zawsze złe! Zignorujcie je i zapłaćcie drogo później - samotnie lub w inny sposób.

Nr 8: Odgłosy stukania pod samochodem

Jeśli twój samochód brzmi tak, jakby śmiał się po cichu ze swojego losu, gdy zjeżdżasz z drogi, ten rytmiczny chuffing może być wyciekiem spalin. Czasami rury nieco się rozdzielają lub powstaje rdzawy otwór, który prowadzi do wydostawania się gazów spalinowych przed tłumikiem. Taki wyciek może sprawić, że Twój samochód będzie brzmiał jak wyścigówka NASCAR, ale na pewno jest to coś, czym należy się zająć, jeśli wolisz trzymać tlenek węgla za samochodem, a nie chować się pod siedzeniem.

Nr 9: Hałas chrupiący podczas zmiany biegów.

Jeśli Twoja ręczna skrzynia biegów wydaje odgłosy trzeszczenia pomiędzy biegami, to odgłosy te pochodzą od Twoich synchronizatorów. Synchro, dobrze, synchronizować prędkości wewnątrz skrzyni biegów między zmianami biegów To pozwala na płynną zmianę biegów, nie myśląc zbyt wiele o tym, co dzieje się tam na dole. Jeśli musisz być ostrożny i nie spieszyć się z szukaniem następnego biegu, to jest to znak, że Twoje synchro są w drodze na zewnątrz.

Dobra wiadomość (w pewnym sensie) jest taka, że jeśli weźmiesz zmianę biegów, możesz żyć ze złymi synchrosami. W rzeczywistości wszystkie skrzynie biegów były kiedyś niezsynchronizowane, co wymagało od kierowców obracania przepustnicy i dopasowywania obrotów pomiędzy biegami. Dopasowanie obrotów jest wciąż czymś, czego warto się nauczyć, jeśli nie ma innego powodu, jak dowiedzieć się więcej o tym, jak działa Twój samochód. W rzeczywistości możesz nawet jeździć bez sprzęgła, ale jest to dyskusja, która znudzi gościom podczas kolejnego przyjęcia koktajlowego.

Nr 10: Silnik Revving... When It Shouldn't Be

Płyniesz w dół autostrady i dochodzisz do wzgórza. Silnik twojego samochodu zwiększa obroty, ale jego prędkość pozostaje taka sama. Uh-h? Może. Jeśli prowadzisz samochód z bezstopniową skrzynią biegów jak Nissan Murano, nie martw się - diler powiedział, że wszyscy to robią i tym razem nie kłamie.

Zostań Car Yodą Jak dbać o to, jak umyć swój samochód jak profesjonalista w 12 krokach Co robić, gdy bateria hybrydowa lub akumulator EV umiera

CVT automatycznie dostosowuje prędkość obrotową silnika do optymalnej prędkości obrotowej w zależności od nacisków na pedały i wymagań (np. wzniesień), które musi spełniać samochód. Może to zrobić, ponieważ nie ma stałych przełożeń skrzyni biegów. Ta niezwykle automatyczna jazda jest powodem, dla którego wielu entuzjastów samochodów nienawidzi ich, mimo że CVT zostały zakazane z wyścigów Formuły 1 jako nieuczciwa przewaga. Nie są tak wciągające jak jazda ręczna, ale działają dobrze.

Jeśli jednak twój samochód za bardzo kręci się na tym wzgórzu z manualną skrzynią biegów, to znaczy, że sprzęgło jest smażone, a na talerzach nie ma prawie żadnego materiału ciernego. Czas na nowe sprzęgło, i to wkrótce. Jeśli Twoja automatyczna skrzynia biegów robi to samo, to ma podobną przyczynę, ale o wiele trudniej sobie z nią poradzić: Prawdopodobnie potrzebujesz przebudowy skrzyni biegów.

Nr 11: Wędrówka jak Beagle z nosem w dół

Kiedy twój samochód plącze się po pasie, jakby miał zawroty głowy, możesz się obawiać, że w przedniej części samochodu pojawi się problem ze sprzętem. Może to twoje przeguby kulowe lub skrzynka sterownicza, która wychodzi na zewnątrz. Chociaż tak może być, idź po wyrównanie, zanim zaczniesz rzucać pieniądze na drogie części.

Kiedy ostatni raz miałeś wyregulowany samochód? Jeśli nie masz pojęcia, to pewnie powinieneś. Może się okazać, że twój samochód jeździ znacznie lepiej, gdy opony są skierowane w dół drogi, a nie na siebie. Premia: Utrzymanie samochodu w odpowiedniej pozycji pomoże Ci uzyskać najwięcej kilometrów z zestawu opon, nie wspominając już o zmniejszeniu zużycia innych istotnych elementów zawieszenia i układu kierowniczego.

No. 12: Dodatkowa sprężyna w swoim kroku

Jeśli twój samochód czuje się jak odbijający się dom, istnieje duża szansa, że będziesz musiał wymienić swoje wstrząsy lub rozpórki. Strut służy jest częścią struktury zawieszenia samochodu, podczas gdy amortyzator nie jest, ale obie wykonują tę samą pracę tłumienia nierówności i grudek na drodze tak, że samochód jeździ gładko.

Jeden z nich znajduje się wewnątrz otworów na koła na każdym zakręcie samochodu. Sprawdź każdą z nich pod kątem wycieków, co jest pewnym sygnałem, że jest rozdmuchana i wymaga natychmiastowej wymiany. Jeśli nie ma nic złego w optyce, wciśnij na każdy zakątek samochodu, jeśli możesz. Jeśli pchanie w dół jest stosunkowo łatwe lub dziwnie sprężyste, spróbuj wymienić rozpórki lub amortyzatory, aby jeździć płynniej przed siebie.

Nr 13: Twoja deska rozdzielcza jest pełna pisków

Jeśli to brzmi, jakby za deską rozdzielczą kręcił się chomik, to prawdopodobnie nie jest to gryzoń, jeśli ostatnio jeździłeś. Zamiast tego, dmuchawa do twojego systemu HVAC może się zużywać. Większość z tych wentylatorów jest zamontowana pod deską rozdzielczą po stronie pasażera. Jeśli zauważyłeś, że twoje otwory wentylacyjne dmuchają z całą siłą poot anemicznego, powinieneś sprawdzić ten wentylator.

Jeśli nie jesteś wystarczająco chłodny w ciepłe dni, to czasami jest to jego własny problem. Brak chłodu może być oznaką, że system klimatyzacji wymaga doładowania świeżym czynnikiem chłodniczym. Jeśli prędkość wentylatora jest dobra, ale powietrze wydobywające się z niego nie jest chłodne, to prawdopodobnie jest to problem z czynnikiem chłodniczym.