Opony letnie w porównaniu z oponami zimowymi
30 paź 2020 - Wyposażenie warsztatu
8 grudnia 2024 10:49
Nie należy mylić z "sterownikiem udarowym" lub "wiertarką młotkową", klucz udarowy (znany również jako impactor, pistolet udarowy, klucz pneumatyczny, pistolet pneumatyczny, grzechotka, pistolet dynamometryczny, pistolet wiatrowy) jest elektronarzędziem do kluczy nasadowych zaprojektowanym w celu dostarczenia użytkownikowi wysokiego momentu obrotowego przy minimalnym wysiłku, poprzez magazynowanie energii w obracającej się masie, a następnie nagłe dostarczenie jej do wału wyjściowego. Najczęściej są one wyposażone w nasadkę gniazdową 1/2″.
Posiadanie tego narzędzia jest niezbędne do usuwania bardzo ciasnych śrub i nakrętek z miejsc podatnych na rdzę, takich jak przeguby kulowe, śruby zaciskające itp. W czasach, gdy akumulatory nie były tak zaawansowane jak teraz, klucze udarowe z napędem pneumatycznym były szaleństwem i nadal są przeznaczone dla wielu form załóg pit-stopów w sportach motorowych. Ale od czasu, gdy do imprezy dołączyła bateria litowo-jonowa, rynek eksplodował. Są idealne dla każdego, kto nie posiada lub nie chce mieć sprężarki powietrza.
Jeśli zdecydujesz się zejść w dół trasy napędzanej powietrzem, zalecamy unikanie kluczy pneumatycznych z metalowym wykończeniem wokół uchwytu. Pozwala to uniknąć powszechnego uczucia "zimnego umywalki", które może wystąpić w przypadku większości narzędzi. Spójrzmy prawdzie w oczy, nikt nie lubi pracować z zimnymi rękoma. Niektóre narzędzia mogą być tak zimne w zależności od pogody, że nawet w rękawiczkach wkłada się do dłoni mrożony worek groszku!
Młodszy brat klucza udarowego jest maszynistą udarowym, oba są podobne pod względem konstrukcji, ale są przeznaczone do lżejszych, mniejszych zadań. Nie posiadają uchwytu jak zwykłe wiertarko-wkrętarki, lecz gniazdo sześciokątne, w którym można zastosować wiele różnych adapterów.
Są one doskonałym narzędziem do małych i średnich śrub, które mogą być skorodowane, ale są również doskonałe do wielu zadań typu "zrób to sam". Na przykład, są genialne do wbijania długich wkrętów w drewno bez wcześniejszego wiercenia otworów pilotowych i mają nieskończony zakres możliwości. Nasza rada to trzymać się silników bezszczotkowych, jeśli chodzi o wkrętarki udarowe lub klucze i trzymać się wkrętarki do wiercenia.
Dla każdego mechanika istotny jest wybór dobrej jakości kluczy dynamometrycznych w różnych rozmiarach. Podobnie, powinny one być zaopatrzone w certyfikat kalibracji dołączany do nowych kluczy. Idealnie byłoby, gdybyś potrzebował rozmiaru 1/4″ dla mniejszych śrub, które mają około 0-30nm i 1/2″ dla większych wymagań dotyczących momentu obrotowego (np. śrub kół). Klucz dynamometryczny 1/4″ nie powinien być przekazywany tylko dlatego, że jest używany na mniejszych śrubach i nakrętkach, niektóre są równie ważne, jeśli nie więcej niż większe. Stać się lepszym mechanikiem to znaczy być lepszym w procesach, a stać się lepszym w procesach oznacza osiąganie momentu obrotowego do specyfikacji fabrycznej.
Miałeś kiedyś dosyć obracania gniazdek, żeby zobaczyć, jakie są ich rozmiary? Dowiedz się, jak niesamowicie oszczędzające czas kolorowe zestawy gniazdek.
Zachowaj kolor w głowie zamiast rozmiaru i po prostu nie oglądaj się za siebie. Następnym razem, gdy wybierzesz gniazdko, wystarczy, że wybierzesz kolor bez podwójnego sprawdzania rysunku. Można to również zrobić, kupując etykiety do normalnych gniazdek na benzynę i olejoodporne, ale kolory są o wiele ładniejsze.
Ah słynny krawat na zamek błyskawiczny, prawdopodobnie najlepszy wynalazek jaki kiedykolwiek powstał. Są niewytłumaczalne i żaden majsterkowicz nie może bez nich żyć.
Ta nowoczesna modernizacja zastępuje tradycyjne pokrętło analogowe Vernier wyświetlaczem LCD, który wyświetla odczyt pomiaru jako wartość liczbową. Suwmiarki te, zamiast stojaka i zębnika, wykorzystują liniowy enkoder i są znacznie dokładniejsze. Niektóre suwmiarki cyfrowe mogą być przełączane pomiędzy centymetrami lub milimetrami, a calami. Wszystkie zapewniają wyzerowanie wyświetlacza w dowolnym punkcie suwmiarki, pozwalając na taki sam rodzaj pomiaru różnicowego jak w przypadku suwmiarki zegarowej. Są one niezbędne przy ważnych pomiarach, takich jak sprawdzanie ścisłych wymiarów tolerancji łożysk przy wymianie oraz przy wszelkiego rodzaju pracach produkcyjnych (np. tokarskich). Do bardzo precyzyjnej pracy i tam, gdzie można ją wykorzystać, zalecamy użycie dobrej jakości mikrometru.
Umożliwiają one naprawę, czyszczenie lub tworzenie nowych gwintów dla nakrętek i śrub. Jeśli masz źle skorodowane gwinty, możesz użyć sprawdzianu do gwintów na śrubie, aby dowiedzieć się, który kran lub barwnik użyć. Jeśli tworzysz zupełnie nowy otwór na gwinty pod śruby, sprawdź tabelę rozmiarów gwintu, aby dowiedzieć się, które wiertło jest najlepszym wyborem dla danego kranu. Zapewni to, że masz idealnie dobrany otwór gotowy do gwintowania (tworzenia) nowych gwintów. Proces ten będzie również o wiele łatwiejszy, jeśli wywiercisz otwór, który jest za mały lub za duży, będziesz miał trudności z uruchomieniem nawet nowego gwintu.
Młotek ślizgowy to narzędzie, które mocuje się do przedmiotu (np. łożyska), który trzeba wyciągnąć lub zdjąć z wału i przenosi siłę uderzenia na przedmiot bez uderzenia w niego samego. Młoty ślizgowe składają się zazwyczaj z długiego metalowego wału z gwintowanym na jednym końcu punktem mocowania, ciężaru, który może ślizgać się wzdłuż wału oraz ogranicznika, który umożliwia uderzenie ciężaru na końcu przeciwnym do punktu mocowania. W ten sposób bezwładność ciężaru jest przenoszona na wał, ciągnąc zamocowany koniec w kierunku ruchu ciężaru.
Istnieją dwa rodzaje najczęstszych zastosowań, ściągacze do łożysk ślepych są szczególnie przydatne do demontażu łożysk, które są osadzone w obudowie, takiej jak silnik. Ściągacz wsuwa się przez wewnętrzny otwór łożyska, a następnie nakrętka dokręca i rozszerza oprzyrządowanie, blokując w ten sposób niewidoczną tylną stronę łożyska. Otwarte ściągacze łożysk są podobne, ale oprzyrządowanie doczepiane jest do łożysk z widocznym bieżnikiem zewnętrznym.
Ich zastosowanie jest w zasadzie nieskończone, jednak naszym ulubionym czasem na użycie któregokolwiek z nich jest złamanie blokady nici, takiej jak Loctite, przed próbą usunięcia jakichkolwiek śrub, które wyglądają na skorodowane i mogą być podatne na zerwanie łba lub zatrzaśnięcie. Podgrzewanie obudowy wokół śruby również pomaga w tym procesie, jak również wcześniejsze użycie WD40!
Środek do czyszczenia hamulców nie służy tylko do czyszczenia hamulców i tarcz, nazywamy go po prostu magicznym sprayem, ponieważ usuwa on wszelkiego rodzaju śmieci. Pamiętaj o użyciu rękawiczek podczas używania środka do czyszczenia hamulców, ponieważ zawiera on środki chemiczne takie jak czterochloroetylen, aceton, dwutlenek węgla i heptan. Jest to jeden z najczęściej używanych materiałów eksploatacyjnych w każdym warsztacie, ponieważ w ciągu kilku sekund usunie on wszelkie zabrudzenia i tłuszcze. Uważaj jednak, że nawet duża puszka środka do czyszczenia hamulców opróżnia się dość szybko, więc staraj się używać go oszczędnie. Każdy, niezależnie od wieku, słyszał już o WD40, jego nazwa pochodzi od (Water Displacer 40th Attempt). Zatrzymuje on skrzypienie, uwalnia śruby, a także czyści części. Uwielbiamy też GT85, ponieważ zawiera PTFE, który chroni aplikację przed żywiołami przez dłuższy czas.
Bez wątpienia jest to jedno z najbardziej użytecznych narzędzi w sklepie. Środek do czyszczenia hamulców to świetna rzecz, jednak jak wspomnieliśmy wersje z grzechotkami opróżniają się dość szybko. Zaoszczędź sobie czas i pieniądze na dłuższą metę, kupując 5-litrową butelkę środka do czyszczenia hamulców wraz z dozownikiem w sprayu i nigdy nie spojrzysz wstecz!
Poważnie, kto by chciał, żeby niebezpieczne chemikalia wsiąkły w ich skórę i dostały się do ich ciała? Jeśli chodzi o rękawice, to Nitryl jest rozwiązaniem, ponieważ są one odporne na wszelkiego rodzaju surowe chemikalia, a lateks jest po prostu nie do przyjęcia. Kiedy jest zimno, zazwyczaj nosimy parę rękawic nitrylowych pod normalnymi rękawicami mechanicznymi z mieszanki nylonu i poliestru. Chronią one również przed płynami, takimi jak środek do czyszczenia hamulców, które mogą kapać na dłonie.
Myślisz o samodzielnej wymianie tarcz i klocków hamulcowych w domu? W przypadku pojazdów z tłokami zacisków, które muszą być nawinięte z powrotem na gwint, który jest zgodny z ruchem wskazówek zegara lub przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, procedura po prostu nie może być wykonana bez niego. Wiele tylnych zacisków ma wbudowany siłownik hamulca ręcznego, który łączy się z tłokiem za pomocą systemu gwintowanego, po czym tłok musi być wkręcony z powrotem pod ciśnieniem w tym samym czasie co obrót. Dużą wskazówką jest to, że jeśli podejrzewasz, że tłoki są nawet nieco zakleszczone, wystarczy, że otrzymasz narzędzie do nawijania zacisku, które posiada sześciokąt na końcu, jak na zdjęciu poniżej. Pozwala to na zamocowanie drążka wyłącznika i gniazda w celu uzyskania większej siły nacisku. W każdym razie, nie zalecamy nawijania z powrotem zakleszczonego tłoka suwmiarki! Zdejmij go, naciskając pedał hamulca, aby wymusić wysunięcie tłoka i sprawdzić, czy nie jest skorodowany. W przypadku pojawienia się wżerów lub rdzy, należy je wymienić!
Należy również pamiętać o zdjęciu pokrywy pompy hamulcowej podczas tego procesu, ponieważ po ponownym nawinięciu tłoków poziom płynu będzie musiał wzrosnąć. Nie da się tego łatwo zrobić, gdy ciśnienie powietrza w górnej części pompy głównej będzie przeciwdziałać temu procesowi. Wystarczy być gotowym do ewentualnego usunięcia części płynu hamulcowego za pomocą strzykawki (i założyć rękawice nitrylowe, ponieważ płyn hamulcowy to paskudne rzeczy!).
To może być najlepsze 5-10 funtów, jakie kiedykolwiek wydasz. Jeśli kiedykolwiek pracowałeś na samochodach i motocyklach, będziesz wiedział, jak bardzo są one potrzebne. Oczywiście stare koszulki też się przydadzą, ale posiadanie dedykowanych szmatek, które można umyć wszystkie razem, jest bardzo przydatne.
Więc masz to, niektóre z naszych ulubionych narzędzi do użycia. Ta lista prawdopodobnie wydłuży się w miarę upływu czasu!
© Copyright kahipolska.pl. All Rights Reserved.