Opony letnie w porównaniu z oponami zimowymi
30 paź 2020 - Wyposażenie warsztatu
8 grudnia 2024 11:02
Polerowanie karoserii to nie tylko nadanie pojazdowi nowego wyglądu, ale także eliminacja drobnych uszkodzeń, zarysowań, usunięcie najmniejszych nierówności lakieru oraz zabezpieczenie powierzchni auta przed czynnikami zewnętrznymi.
Lakier bardzo łatwo pokrywa się mikropęknięciami i widocznymi defektami. Poprzez te wady powłoki agresywne substancje wnikają do metalu, powodując początkowo niezauważalny proces korozji. Skupienie korozji stopniowo narasta i gdy właściciel dostrzeże wady, wówczas trzeba sporo wydać na zatrzymanie procesu korozji i odtworzenie lakieru. Dlatego pasty polerskie stosowane są jako profilaktyka.
Niemożliwe jest polerowanie wysokiej jakości za jednym razem, więc cały proces dzieli się na kilka etapów:
Polerowanie regenerujące służy do usuwania płytkich rys. Ich głębokość nie przekracza grubości warstwy lakieru. Przydaje się również do usuwania zarysowań i utlenionych warstw. Obecność tego ostatniego wyraża się w zmętnieniu lakieru w postaci plam lub pasków. Polerowanie ma na celu ochronę lakieru przed późniejszymi negatywnymi wpływami środowiska. Istotą polerowania ochronnego jest nałożenie na karoserię substancji, która zabezpiecza lakier przed czynnikami zewnętrznymi takimi jak:
Jednocześnie należy zadbać o to, aby pasta polerska nie dostała się na te części samochodu, które nie wymagają obróbki: plastikowe klamki drzwi, elementy chromowane, listwy gumowe. Wynika to z faktu, że po całkowitym wyschnięciu pasty w tych obszarach może pojawić się w postaci matowych osadów, które nie będą tak łatwe do usunięcia. Całkowity czas trwania ochrony będzie zależał od wielu czynników. Średnio żywotność pasty ochronnej wynosi około 6 miesięcy. Do pełnej ochrony lakieru niezbędna jest:
Wybierając jedną lub inną pastę polerską, należy najpierw ocenić stan lakieru. Jeśli samochód jest praktycznie nowy lub karoseria jest tylko lekko matowa, to należy zdecydować się na pastę polerską o niskiej zawartości cząstek ściernych lub w ogóle ich niezawierającą. Do świeżo pomalowanych powierzchni można również zastosować określone systemy polerujące, na przykład system solo. Aby przywrócić lakier, będziesz musiał potraktować go pastą o dużej zawartości elementów ściernych. Musisz wiedzieć, że właściwości pasty w dużej mierze zależą od składników ją tworzących. Pasty ochronne na bazie wosku i silikonów są łatwe w aplikacji, a także łatwe do usunięcia. Jednak po dwóch lub trzech wizytach w myjni to polerowanie trzeba będzie powtórzyć.
Z punktu widzenia trwałości, niewątpliwie najlepsze są polimerowe pasty polerskie i, co ważne, nie dzieje się to kosztem jakości. Wystarczy nakładać takie pasty polerskie co sześć miesięcy. Jednak koszt takich past polerskich jest znacznie wyższy niż analogów wosku i silikonu. Ponadto ich nakładanie jest bardziej pracochłonne, dlatego znacznie więcej czasu poświęca się na polerowanie kompozycjami polimerowymi.
Przed przystąpieniem do polerowania konieczne jest przyklejenie wszystkich plastikowych i gumowych części karoserii za pomocą taśmy maskującej. Nie musisz mieć dużego doświadczenia, aby wypolerować lakier. Jeśli potrzebujesz wypolerować jedną część w samochodzie, wystarczy kilka miękkich szmat. Jednak lepiej wypolerować całą powierzchnię, ponieważ polerowana część będzie wizualnie różnić się od reszty elementów. Polerowanie odbywa się w następujący sposób:
© Copyright kahipolska.pl. All Rights Reserved.