Najnowsze wiadomości

20 kwietnia 2024 13:57

Czy sworznie łańcuchów płytkowych są słabym punktem twojego systemu dźwigowego?



Jeśli chodzi o wózki widłowe i inne urządzenia do transportu wewnętrznego, w których stosuje się stałe łańcuchy skrzydłowe, powiedzenie "Łańcuch jest tylko tak mocny, jak jego najsłabsze ogniwo" nie jest do końca prawdziwe, ponieważ innym słabym punktem jest potencjalnie kotwica - gdzie łańcuch skrzydłowy jest przymocowany do systemu podnoszenia.

Kluczową częścią tego zespołu kotwiącego jest sworzeń kotwiący łańcuch skrzydła - czasami nazywany sworzniem rozszczepowym. Często są one pomijane, ale odgrywają kluczową rolę w bezpiecznym łączeniu łańcucha skrzydła ze śrubami kotwiczącymi łańcuch skrzydła, a tym samym zabezpieczają go w systemie podnoszenia.

Trzpienie te są wykonane ze specjalnie wyprodukowanej stali stopowej, która jest następnie poddawana obróbce cieplnej w celu zwiększenia twardości powierzchni i odporności na ścieranie. Jednocześnie bardzo ważne jest, aby rdzeń sworznia łańcucha skrzydła pozostawał ciągliwy, ponieważ dzięki temu będzie on w stanie wytrzymać powtarzające się obciążenia. Sworzeń jest również polerowany centralnie, aby poprawić chropowatość powierzchni i uzyskać ścisłą tolerancję na średnicę zewnętrzną.

Przymocowanie sworznia kotwiącego łańcuch skrzydła jest bardzo ważne - jeśli jest on zbyt długi, może zahaczać lub zużywać się o inne elementy w mechanizmie podnoszącym. Jeśli sworzeń umożliwia nawet niewielki ruch boczny, może zmienić obciążenie łańcucha skrzydła i kotwy łańcucha, co może skrócić żywotność łańcucha skrzydła. Gdy sworzeń jest trochę krótki, może być kuszące użycie małego sworznia dzielonego, ale nie radzi on sobie dobrze z bocznymi uderzeniami.

Sworznie łańcucha skrzydeł są przeznaczone do połączenia wewnętrznych ogniw łańcucha skrzydeł ze śrubami kotwowymi łańcucha skrzydeł. Wciśnięcie sworznia kotwiącego w otwór płyty zewnętrznej łańcucha skrzydła powinno być prawie niemożliwe, ponieważ ogniwa zewnętrzne są pasowane w sposób ingerujący lub wciskany - co oznacza, że otwór jest nieco mniejszy niż średnica sworznia i otwór w ogniwach wewnętrznych łańcucha skrzydła.

W niektórych konstrukcjach maszyn stosuje się łańcuch kończący się na zewnętrznych ogniwach śruby kotwiącej. Jeśli to masz, to powinieneś przeczytać: Jakie są zalety i wady mocowania łańcucha skrzydeł za pomocą ogniw zewnętrznych?

Średnica sworznia kotwiącego łańcuch jest określona przez łańcuch skrzydła, który jest zakotwiczony. Długość jest zależna od konstrukcji kotwy łańcuchowej - mogą być wykonane w różnych rozmiarach i wykonaniach dla tego samego typu łańcucha skrzydła.

Po średnicy, kolejnym najważniejszym wymiarem jest to, co nazywamy "uchwytem", czyli odległość od środka do wnętrza otworów na kołki. Jeśli z jakiegoś powodu nie posiadasz sworznia, to daj nam znać o średnicy główki kotwy łańcuchowej - to pozwoli nam wypracować "uchwyt".

Dla każdego rozmiaru łańcucha skrzydła trzymamy kilka różnych długości sworzni, aby upewnić się, że sworznie prawidłowo pasują do kotwy łańcucha. W najpopularniejszym łańcuchu do skrzydeł BL634 używamy regularnie 12 różnych długości sworzni oraz opcji ogniwa łączącego. Dołączamy również odpowiednie sworznie dzielone.

Po otrzymaniu zapytania/zamówienia zawsze sprawdzamy naszą obszerną bazę danych o markach i modelach, aby upewnić się, że wybrany został właściwy łańcuch skrzydła z odpowiednią długością sworznia kotwiącego. Realizując zapytania/zamówienia w ten sposób oszczędzamy cenny czas i zapewniamy, że oferujemy najlepsze rozwiązania techniczne.