Najnowsze wiadomości

8 grudnia 2024 10:11

Trzy proste sposoby na usunięcie ciężaru z łańcucha przenośnika



Łańcuch przenośnikowy znajduje zastosowanie w wielu żmudnych i bardzo wymagających aplikacjach - od transportu paliw z biomasy po cement, hutnictwo, celulozownię i papier oraz przemysł recyklingowy.

Wytrzymałość, trwałość i niezawodność są kluczowe. A czas przestoju systemu, zarówno planowanego, jak i nieplanowanego, może być bardzo kosztowny.

Ale kilka prostych zmian w konstrukcji łańcucha przenośnikowego może zrobić całą różnicę.

W tym wpisie na blogu przedstawiamy trzy sugestie, które mają pomóc w odchudzeniu łańcucha przenośnika i zmniejszeniu częstotliwości planowanych i nieplanowanych przestojów.

1. Zmiana na łańcuch z tuleją i sworzniem spawanym

Zgrzewany-pin-and-bush

Wymiana łańcucha na łańcuch spawany z trzpieniem i tuleją oznacza, że można zmniejszyć rozmiar łańcucha dokładnie do tego samego zastosowania.

Na przykład wymiana łańcucha M315A160 na łańcuch zgrzewany M224A160 z trzpieniem i tuleją nie tylko zajmuje znacznie mniej miejsca, ale również zmniejsza całkowitą wagę łańcucha o 30%.

Łańcuch przenośnika sworzniowego i tulejowego M315 oferuje również zwiększoną siłę zrywającą 440-470kN, co stawia go znacznie powyżej normy ISO 315kN. Podobnie, zastąpienie FV250A160 przez FV180A160 spowoduje, że łańcuch będzie lżejszy o 40%.

2. Zmodernizuj swoje loty

Green-chain-profile

Pomogliśmy wielu naszym klientom zmniejszyć wagę ich lotów (lub zgarniaków) nawet o 40%.

Rozwiązanie? Poprzez zastąpienie ich standardowych cięższych lotów stalowych lotami drewnianymi INNO.

Loty INNO wykonane są ze specjalnie przetworzonego, wielowarstwowego buku, który jest lekki, łatwy w montażu i bardziej odporny na zużycie.

Po zmontowaniu, drewniane loty INNO ważą zaledwie jedną dziesiątą wagi tradycyjnych stalowych zgarniaczy, a jednocześnie oferują taką samą wytrzymałość.

Są one dostępne w trzech różnych wariantach wytrzymałości (INNO 100, INNO 500 i INNO 1000), w zależności od zastosowania i rodzaju transportowanych materiałów.

Na przykład INNO 1000 idealnie nadaje się do transportu materiałów o wyższej zawartości wody, ponieważ ma znacznie niższy współczynnik absorpcji wilgoci.

3. Wyjąć ciężar z kółek zębatych

abscherrad-gross

Zmniejszenie masy kół zębatych oznacza, że do napędzania systemu potrzeba mniej energii - co daje korzyść w postaci oszczędności kosztów w ciągu dnia.

Zauważalne jest również mniejsze zużycie całego systemu, a także zmniejszenie kosztów konserwacji.

Nieplanowane przestoje to problem, który każdego roku kosztuje branżę transportową miliony funtów z powodu dodatkowych kosztów towarów i strat w produkcji.

Pomaganie przenośnikom w przenoszeniu nieco "nadmiaru masy" może przynieść wymierne i wymierne korzyści dla kieszeni firmy.